تبدیل عدد فارسی به انگلیسی

تمام حقوق مادی و معنوی این ابزار متعلق به فرازگر است.

تبدیل عدد فارسی به انگلیسی

تاریخچه

تبدیل عدد

هر جا تمدّن در شکل خُرد یا کلان پا به عرصهٔ وجود گذاشته و توانسته آثاری از خود برجا گذارد، سطوح ابتدایی از ریاضیات را نیز در آثارشان به یادگار گذاشته است. در این راستا، باستان شناسان اشیایی از ادوار قبل از تاریخ بشریت را یافته‌اند که احتمالاً بتوان برخی از آنها را در ارتباط با ریاضیات دانست. یکی از قدیمیترین این اشیا در آفریقا کشف شده، و قدمتی در حدود ٣٧٠٠٠ سال دارد. خرده تمدّنهای ابتدایی که امروزه نشانه‌های اندکی از آنها یافت می‌شوند عمدتاً از علوم تجربی شامل علم اعداد جهت شمارش برخوردار بوده‌اند. لازمهٔ توسعهٔ چنین تشکل‌هایی، یک‌جانشینی و تشکیل روستا و سپس شهر بوده است، و به موازات برپایی شهرها و گسترش آنها، تشکیل دولت‌ها و تمدّن‌ها امری اجتناب ناپذیر بوده است.

از حدود ۵٠٠٠ سال قبل از میلاد، که شاهد شکل گیری تمدّن‌هایی صاحب خط در خاور نزدیک هستیم، ریاضیات وارد مرحلهٔ جدّی تری نسبت به ادوار قبل شد. صاحبان قدرت برای حفظ و توسعه حکومت و تمدّنشان، لازم داشتند اطلاعات درستی از تعداد جمعیت، وضعیت اراضی، حجم تولیدات، میزان درآمدهای مالیاتی و بسیاری از دیگر ملزومات اساسی حگومت، داشته باشند. با در دست داشتن خط به عنوان وسیله‌ای برای ثبت و حفظ داده‌ها، ریاضیات پیشرفته‌تر از قبل در دل همین مناسبات حگومتی و شهرنشینی شکل گرفت.

انواع اعداد

گونه‌های گوناگونی از اعداد در جاهای گوناگون به‌کارگرفته می‌شود. اعداد به مجموعه‌هایی دسته‌بندی شده‌اند که این مجموعه‌ها عبارت‌اند از:

  • مجموعهٔ اعداد طبیعی
  • مجموعهٔ اعداد صحیح
  • مجموعهٔ اعداد گویا
  • مجموعهٔ اعداد حقیقی
  • مجموعهٔ اعداد مختلط

ابزار تبدیل عدد فارسی به انگلیسی

ابزار آنلاین بالا به راحتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن اعداد فارسی را به انگلیسی تبدیل می‌کند. فقط کافی است اعداد فارسی مورد نظر را در باکس سمت راست وارد کنید تا به راحتی اعداد فارسی به اعداد انگلیسی در سمت چپ تبدیل شود. شام همچنین می‌توانید اعداد انگلیسی را نیز با وارد کردن آنها در باکس سمت چپ به اعداد فارسی تبدیل کنید و در نهایت با زدن دکمه کپی آنها را کپی کنید.

 

4.7/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *