شرایط و ضوابط سایت

term-condition

قوانین خریداران و کاربران آموزشگاه آنلاین فرازگر

سند حاضر قرارداد حقوقی و لازم‌الاجرا بین کاربر سایت «شما» و یا «خریدار» و شرکت پیشتازان همای عصر دانش (فرازگر) است. فرازگر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران ازجمله قانون تجارت الکترونیکی و قانون حمایت از حقوق مصرف­ کننده فعالیت می‌کند. درصورتی‌که کاربر قصد عضویت و استفاده از خدمات سامانه فرازگر را داشته باشد، لازم است متن قوانین و مقررات (قرارداد) را به نحو کامل مطالعه و سپس اقدام به استفاده از وب­سایت و یا عضویت در آن نماید.

استفاده از سامانه فرازگر، اقدام به عضویت، اقدام به ورود کاربر به وبسایت، و استفاده از سایر خدمات ارائه‌شده، به معنای آگاه بودن از قرارداد و قبول مفاد و شرایط آن است. کاربر همچنین می‌­پذیرد که رابطه بین فرازگر و ایشان توسط این قرارداد سامان داده شود و هرگونه تراکنش مالی و غیرمالی بین طرفین تحت پوشش این قرارداد خواهد بود. لذا درصورتی‌که موادی از این قرارداد یا کلیت آن موردتوافق کاربر نباشد، حق استفاده از خدمات فرازگر را ندارد. این توافق بر اساس ماده ۵ قانون تجارت الکترونیک و ماده ۱۰ قانون مدنی تنها مرجع مورد قبول در روابط فرازگر  و کاربران خواهد بود.

به دلیل اهمیت سند حاضر و نیز به‌منظور تسهیل مطالعه برای کاربر، مفاد هر ماده در بخش های مرتب شده، برای شما فراهم‌شده است. لازم به ذکر است شرایط و قوانین مندرج در قرارداد حاضر، جایگزین کلیه توافق‏‌های قبلی فی‌مابین کاربر و فرازگر محسوب می‏‌شود.

الف) تعاریف

فروشگاه آنلاین: فروشگاهی بر بستر اینترنت که امکان فروش و ارائه محصولات، خدمات و دریافت وجه متقابل آن به‌صورت بر خط و بلادرنگ از طریق آن میسر است.

محصولات دیجیتال: کالاها و خدماتی که امکان ارائه و دریافت آن‌ها را طریق اینترنت وجود دارد.

سامانه یا پلتفرم فرازگر: یک فروشگاه آنلاین برای فروش محصولات دیجیتال مانند فیلم های آموزشی در زمینه های مهندسی و دانشگاهی و فایل های لازم مربوط به نرم افزار آن که به‌عنوان حق‌العمل کار طبق قانون تجارت عمل می‌نماید.

کاربر: هر شخص حقیقی یا حقوقی است که از سامانه فرازگر استفاده می‌نماید. اشخاص با ثبت‌نام در سامانه فرازگر  و فشردن دکمه ثبت‌نام اعلام می‌کنند که کلیه مفاد قرارداد را مطالعه کرده و بر اساس آن اقدام به بهره‌برداری از سامانه فرازگر می‌نمایند.

خریدار: کاربری است که به ‌عنوان شخص حقیقی یا حقوقی، اقدام به ثبت سفارش و پرداخت هزینه محصولات مورد عرضه در سامانه فرازگر می‌نماید.

فروشنده: کسی است که به‌عنوان شخص حقیقی یا حقوقی که به‌واسطه فرازگر اقدام به فروش یک محصول به‌صورت آنلاین می‌نماید.

حساب کاربری: حساب کاربری کاربر در سایت به آدرس  https://Farazgar.com که کاربر از طریق این حساب می‌تواند فهرست محصولات خریداری‌شده یا منتشرشده خود را مشاهده و مدیریت کند. مشخصات کاربر در آنجا ثبت‌شده و قابل ‌ویرایش و بروز رسانی است.

محصول: هر یک از محصولات ارائه‌شده توسط فروشندگان و سایر کاربران در فرازگر است.

تحویل محصول: منظور از تحویل محصول، اعطای مجوز بهره‌برداری از محصول موردنظر خریدار از طریق ارائه لینک دانلود محصول موصوف و یا ارائه دسترسی بر اساس فاکتور یا قرارداد بین کاربر و فرازگر است.

کیف پول: یک مفهوم انتزاعی از کیف پول مرسوم که هنگام خرید و فروش آنلاین جهت نگهداری از اطلاعات حساب افراد (اعتبار) در فروشگاه آنلاین استفاده می‌شود. اعتبار موجود در کیف پول از طریق خرید شارژ الکترونیکی قابل ‌افزایش است و معمولاً در صورت وجود اعتبار کافی در کیف پول کاربر، برای پرداخت صورتحساب، نیازی به استفاده از درگاه‌های پرداخت نیست.

شارژ الکترونیکی: یک محصول الکترونیکی (معمولاً مختص همان فروشگاه آنلاین) است که کاربران با خرید و پرداخت مبلغ آن از طریق درگاه‌های بانکی موجودی کیف پول خود را افزایش می‌دهند.

تیکت: سند الکترونیکی که حاوی مکاتبات خریداران، فروشندگان، بازاریابان و سایر کاربران و فرازگر می باشد.

سیستم جامع تیکت: قابلیتی در حساب کاربری کاربران است که کلیه مکاتبات الکترونیکی خریداران، فروشندگان و فرازگر در آنجا ثبت و از طریق شماره تیکت قابل‌پیگیری است.

پشتیبانی: منظور از پشتیبانی، پاسخگویی به مشکلات احتمالی درهنگام خرید محصول و دریافت لینک های دانلودی است.

درگاه های پرداخت: یک سرویس تجارت الکترونیک است که کارت‌های بانکی را برای پرداخت جهت فروشگاه‌های آنلاین و سنتی پردازش می‌کند. درگاه پرداخت انتقال اطلاعات کلیدی بین پورتال پرداخت وب‌سایت فرازگر به پردازنده بانک را تسهیل می‌کند.

ب) مجوز استفاده

  1. با توجه به این مفاد قرارداد حاضر، فرازگر حق استفاده غیر انحصاری، قابل‌فسخ و غیرقابل‌انتقال از سامانه فرازگر را به «کاربر» اعطا می‌کند. کلیه حقوق، مالکیت و منافع سامانه فرازگر در مالکیت انحصاری فرازگر است.
  2. کاربر می‌پذیرد صرفاً استفاده‌کننده سامانه فرازگر است و لذا هیچ‌گونه رابطه استخدامی، پیمانکاری و مشارکت و نظایر آن با فرازگر را ندارد و بدین سبب نمی‌تواند مدعی حقی گردد.

پ) مدت قرارداد

  1. قرارداد حاضر به مدت یک سال از تاریخ ثبت نام کاربر در سامانه فرازگر است. در صورتی که طبق بخش «ح» حساب کاربری مسدود  نگردد، قرارداد به صورت خودکار به صورت یک ساله تمدید خواهد شد.

ت) نمایندگی

  1. کاربر تضمین می‌نماید که به ‌عنوان اصیل و نه به نمایندگی از شخص دیگر از پلتفرم فرازگر استفاده می‌کند. لذا درصورتی‌که به نمایندگی از شخص دیگری درصدد استفاده از پلتفرم فرازگر باشد، بدین ‌وسیله تضمین می‌نماید که حق پذیرفتن شرایط و مفاد قرارداد حاضر به نمایندگی از شخص موصوف را دارد.

ث) حساب کاربری

  1. برای استفاده از خدمات سامانه فرازگر بایستی هر کاربر، اعم از شخص حقیقی و یا حقوقی یک حساب کاربری ایجاد نماید.
  2. کاربر مطلع است صرفاً اشخاصی که بیش از ۱۸ سال سن و واجد اهلیت قانونی باشند حق استفاده از سامانه فرازگر و خرید محصول را دارا است. لذا درصورتی‌که کاربر زیر ۱۸ سال سن داشته باشد، صرفاً از طریق والدین یا قیم قانونی خود می‌تواند حساب کاربری داشته باشد.
  3. کاربر می‌پذیرد اطلاعات خواسته‌شده در زمان ثبت‌نام و خرید محصول را به‌صورت صحیح و به ‌روز وارد کنند و مسئول عدم صحت اطلاعات اعلام‌شده شخص کاربر است. در صورت اثبات خلاف این موضوع، فرازگر مجاز به پیگیری قضایی نزد مراجع ذی‌صلاح است. همچنین در صورت ایجاد تغییر در اطلاعات، کاربر ملزم به تغییر و به‌روزرسانی اطلاعات است، در غیر این صورت تا زمان به‌روزرسانی اطلاعات، اطلاعات قبلی مبنای عمل قرار می‌گیرد.
  4. کاربر موظف است صرفاً با ایمیل و شماره متعلق به خود نسبت به ثبت‌نام در سامانه فرازگر اقدام نماید.
  5. هر شخص صرفاً می‌تواند یک حساب کاربری داشته باشند.
  6. در زمان ثبت‌نام، کاربر نام کاربری و کلمه‌ی عبور خود را تعیین می‌نماید. مسئولیت حفظ محرمانگی اطلاعات حساب کاربری بر عهده صاحب اطلاعات است. مسئولیت هرگونه اتفاقی که درنتیجه غفلت یا کوتاهی صاحب اطلاعات حادث شود، صرفاً بر عهده وی است. کاربر بدین‌وسیله موافقت می‌نماید هرگونه استفاده غیرمجاز از حساب کاربری و کلمه عبور خود یا هرگونه اقدام مخل امنیت را سریعاً به فرازگر اطلاع دهد. تا زمانی که اطلاع‌رسانی به فرازگر انجام ‌نشده است، مسئولیت همۀ فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری مذکور انجام‌شده و می‌شود به عهدۀ وی خواهد بود.
  7. مسئولیت‌های قانونی بهره‌برداری از خدمات فرازگر در مورد کاربر شخص حقوقی، متوجه مدیران مجموعه‌های مذکور خواهد بود.
  8. کاربر همۀ داده‌پیام‌های صادره از طریق حساب کاربری مذکور را منتسب به خود دانسته و هرگونه ادعایی نسبت به انکار، تردید و جعل داده‌پیام‌های ارسال‌شده از ناحیۀ نامبرده غیرقابل استماع است.
  9. کاربر آگاه است با ثبت‌نام در سامانه فراگر، ممکن است در راستای معرفی محصولات و خدمات و یا اطلاع‌رسانی رویدادها، ایمیل و یا پیامی را از سامانه فرازگر دریافت نماید.
  10. کاربر می‌پذیرد که فرازگر ممکن است از طریق ارسال پیامک به شماره از قبل تعریف‌شده، یا ایمیل به نشانی اعلامی توسط کاربر در زمان احراز هویت، به‌عنوان راه ارتباطی فرازگر با وی استفاده کند. کاربر آگاه است که احراز هویت ممکن است در بازه‌های زمانی که توسط فرازگر تعیین می‌شود، صورت می‌گیرد.

ج) مسئولیت ما

  1. فرازگر منتهای تلاش خود را برای قرارگرفتن محتوای صحیح و یکنواخت می‌نماید ولیکن فرازگر، مدیران، کارکنان یا نماینده آن تضمینی در رابطه سامانه فرازگر یا محتوای آن ازجمله از جهت صحت، کامل بودن، قابل‌اتکا بودن آن‌ها نمی‌دهند؛ آن‌ها بابت خساراتی که به سبب افشای اطلاعات خطاها، اشتباهات و باگ‌های استفاده از سامانه فرازگر به کاربران وارد می‌شود، مسئولیتی نخواهند داشت. همچنین فرازگر هیچ‌گونه مسئولیتی را در رابطه با حذف شدن صفحه‏‌های سایت خود و یا لینک‏‌های مرده نمی‌‏پذیرد و تحت هیچ شرایطی مسئولیت تأخیر یا عدم کارکرد سایت را که می‌تواند ناشى از عوامل طبیعى، نیروى انسانی، مشکلات اینترنتى، خرابی تجهیزات کامپیوترى، مخابراتى و غیره باشد بر عهده ندارد و کاربر به ریسک خود از این وب‌سایت استفاده می‌نماید.
  2. خدمات فرازگر به همان شکلی که هستند ارائه می‌شوند و هیچ‌گونه تضمین صریح و ضمنی شامل آن‌ها نمی‌گردد. فرازگر هیچ‌گونه ضمانتی مانند بی‌عیب بودن و امنیت و …خدمات سامانه فرازگر نمی‌دهد. همه ضمانت‌های کتبی و شفاهی در مورد خدمات فرازگر که توسط کارکنان یا نمایندگان و یا سایرین ارائه شوند فاقد اعتبار است. فرازگر تحت هیچ شرایطی مسئول حوادث احتمالی (مانند از دست رفتن اطلاعات سایت شما) نخواهد بود.
  3. سقف خسارات اثبات‌شده توسط مرجع رفع اختلاف به خریدار برای هریک از انواع خدمات و محصولات، حداکثر معادل هزینه پرداختی آن محصول توسط خریدار بوده و فرازگر هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال جبران خساراتی مازاد بر این مبلغ نخواهد داشت.

چ) شرایط بازگشت وجه

  1. مهلت تست محصول جهت اطلاع مدیران برای عودت وجه 48 ساعت بعد از خرید در سامانه تیکت فرازگر می باشد.
  2. مغایرت سرفصل های محصولات خریداری شده با سر فصل های ذکر شده در صفحه آن محصول ( تصدیق این مورد توسط مدیران فرازگر صورت می‌پذیرد)

ح) قطع خدمات و مسدود کردن حساب کاربری

فرازگر در شرایطی که به هر دلیل به این نتیجه برسد که عضویت یک کاربر می‌تواند برای فرازگر یا سایر کاربران مطلوب نباشد، طبق صلاحدید و تشخیص خود حق حذف دسترسی کاربر مذکور به خدمات فرازگر را دارد، این موضوع متعاقباً به اطلاع کاربر می‌‌‌‌‌رسد. در این صورت، کاربر حق طرح هیچ‌گونه ادعا و یا اعتراضی را نخواهد داشت. مهم‌‌‌‌‌ترین مصادیق این بند به‌‌‌‌‌نحوه غیر انحصاری به شرح زیر می‌‌‌‌‌باشد:

  1. فروش و یا پخش محصولات فرازگر به نحو مستقیم یا غیر مستقیم، در سایر پلتفرم‌‌‌‌‌ها و سایت‌‌‌‌‌ها، به سبب فعل یا ترک فعل کاربر
  2. در صورتی که کاربر با ایمیل یا شماره متعلق به دیگری اقدام به ثبت‌‌‌‌‌نام در سامانه فرازگر نماید.
  3. کاربر بیش از یک حساب کابری داشته باشد؛
    1. تبصره: در این حالت یکی از حساب‌‌‌‌‌ها به صلاحدید فرازگر حذف و پنل کاربری مسدود می‌‌‌‌‌شود.
  4. هرگونه اقدامی از سوی کاربر که منجر به ورود خسارت به شهرت تجاری، نام و اعتبار فرازگر شود.
  5. توهین و یا افترا زدن به فرازگر یا سایر کاربران و فروشندگان به هر نحو (از جمله به نحو غیر انحصاری از طریق پنل کاربری کاربر یا در فضای مجازی)
  6. به سبب اعمال مفاد بخش حاضر حساب کاربری کاربر مسدود شده باشد، ولیکن مجددا اقدام به افتتاح حساب کاربری نماید.
  7. هرگونه تبلیغ محصول دیگر و ایجاد بحث در مورد پلتفرم های دیگر از طریق پنل کاربری کاربر در وب سایت فرازگر.

در صورتی که به هر دلیل دیگری حساب کابری کاربر، مسدود شود، مقررات این ماده اعمال خواهد شد.

خ) بخش دیدگاه‌ها

  1. بخش «دیدگاه» فرازگر بستری برای به اشتراک‌گذاری تجربه خرید کاربران و طرح پرسش‌‌‌‌‌های مرتبط با محصولات است. کاربر با رعایت قوانین و مقررات سایت می‌‌‌‌‌تواند نظرات خود را به اشتراک بگذارد و سؤالات خود را مطرح نماید، در غیر این صورت نظر یا سؤال مطرح‌شده، توسط کارشناسان فرازگر تائید نخواهد شد و متعاقباً در این بخش برای عموم به نمایش درنمی‌آید.
  2. بدیهی است فرازگر در قبال صحت نظرات منتشرشده در این بخش، هیچ‌گونه مسئولیتی ندارد. همچنین نظرات کاربران ازنظر فنی مورد تائید فرازگر نیست و نباید کاربر صرفا بر اساس نظرات سایر کاربران در خصوص خریداری محصول تصمیم‌‌‌‌‌گیری نماید.
  3. نظرات بایستی به فارسی باشد، از ادبیات نوشتاری محترمانه استفاده کرده و کاربر از توهین به دیگر کاربران یا سایر افراد پرهیز کند. کاربر نباید لینک سایت‌های دیگر، اطلاعات تماس، ایمیل یا نام کاربری شبکه‌‌‌‌‌های اجتماعی را در نظرات خود درج نماید.
  4. سؤالات و نظرات بایستی صرفاً مرتبط با محصول موردنظر  باشد.
  5. هرگونه تبلیغ محصول دیگر و بحث در مورد پلتفرم‌‌‌‌‌های دیگر بلافاصله و بدون اخطار قبلی موجب مسدود شدن حساب کاربری خواهد شد. موجودی حساب کاربر خاطی نیز بلوکه‌شده و حق هرگونه شکایت توسط کاربر سلب می‌شود.

د) تحویل محصول

  1. پس از پرداخت مبلغ سفارش توسط خریدار، با آماده تحویل شدن محصول خریداری‌شده، لینک دانلود در حساب کاربری خریدار درج می‌شود. عدم دسترسی خریدار به لینک دانلود یا وجود مشکل در دانلود محصول، مانع تحویل محصول نمی‌گردد و خریدار ضمن اعلام مشکل در تیکت پشتیبانی، می‌باید حداقل ۷۲ ساعت منتظر بماند تا مشکل رفع شود و لینک سالم برای ایشان ارسال گردد. ( تلاش ما بر این است که در کمترین زمان ممکن مشکل را برطرف کنیم )
  2. کلیه سفارش‌هایی که وضعیت آن‌ها به تکمیل‌شده تغییریافته باشد در اسرع وقت به‌صورت فایل‌های دانلودی در حساب کاربری خریدار قابل‌مشاهده و استفاده خواهند بود. در صورت بروز مشکلات فنی، حداکثر زمان تحویل لینک‌های دانلود مربوط به سفارش ۷۲ ساعت کاری بعد از ارسال تیکت خواهد بود.
  3. خریدار درصورتی‌که در بازه زمانی حداکثر زمان تحویل، لینک محصول را دریافت ننماید، موظف است حداکثر ۷ روز پس از پایان زمان تحویل مجاز، مراتب را توسط تیکت پشتیبانی، به بخش فروش فرازگر اعلام نماید. در غیر این صورت ادعایی در این خصوص مسموع نیست.
  4. از زمان درج لینک دانلود در پروفایل کاربری، خریدار حق درخواست لغو سفارش خریداری‌شده را نخواهد داشت.
  5. فرازگر مسئولیتی در قبال عدم تطابق با نیاز و یا عدم استفاده خریدار از محصول خریداری‌شده و تحویل‌شده را ندارد.
  6. در صورت وجود هرگونه مغایرت در توضیحات محصول و محصول ارائه‌شده به خریدار، خریدار موظف است مراتب را در حساب کاربری ایشان به فرازگر اعلام نماید و فرازگر موظف است ضمن پیگیری مغایرت از فروشنده محصول، مراتب اصلاح را در اسرع وقت به عمل آورد و در صورت عدم رفع مشکل، مسئولیت فرازگر صرفاً کسر وجه محصول از حساب فروشنده، مسترد کردن وجه به خریدار و حذف سفارش از حساب کاربری خریدار خواهد بود.

موافقت شما با سند فوق به هنگام ثبت‌نام و یا خرید از سایت به منزله پذیرش آن از سوی شماست.