فهرست ایموجی ها – جست و جوی آنلاین

تمام حقوق مادی و معنوی این ابزار متعلق به فرازگر است.

جست و جو انتخاب در فهرست ایموجی یا همان شکلک ها

برای اینکه ایموجی را در میان مطالب و محتوای خود جای دهیم نمی توانیم آن را به صورت پیش فرض، همانند گوشی های موبایل درج نماییم. برای آنکه گوگل و سرور بتواند ایموجی ما را درک و نمایش دهد باید از کد ایموجی ها استفاده کنیم. ابزار فهرست ایموجی ها به شما کمک می‌کند به سادگی شکلک مورد نظر خود را پیدا کرده و آن را کپی کنید.

فهرست ایموجی ها جست و جوی آنلاین

تاریخچه ایموجی ها

ایموجی‌ ها یا شکلک‌هایی که ما امروزه از آن‌ها استفاده می‌کنیم اولین بار در ژاپن مورد استفاده قرار گرفتند. در حقیقت کلمه ایموجی یک کلمه ژاپنی به معنی شخصیت‌های کارتونی است. آن‌ها در دهه 90 میلادی توسط فردی به نام شیگه‌تاکا کوریتا و شرکتی که او در آن کار می‌کرد، دوکومو (Docomo) اختراع شدند. آن‌ها در سال 1997 و همزمان با عرضه اولین نسل از اینترنت تلفن همراه در جهان از 176 ایموجی رونمایی کردند. پس از این شرکت‌های دیگری هم به فکر طراحی و ساخت ایموجی‌های اختصاصی خودشان افتادند.

 

یونیکد و استاندارد نمایش Emoji ها

ز آنجایی که کامپیوترها اساسا با استفاده از اعداد و کدها فعالیت می‌کنند هر حرف یا کاراکتری که شما در یک کامپیوتر تایپ کنید با یک کد عددی ثبت می‌شود. قبل از فعالیت سازمان یونیکد صدها سیستم کد گذاری متفاوت وجود داشت به همین دلیل در بسیاری از اوقات یک کامپیوتر و یک سرور متن‌ها را به یک شکل نشان نمی‌دادند. یونیکد با هدف ایجاد یک استاندارد جامع برای این کدها شروع به کار کرد تا کلماتی که کاربران در زبان‌هایی مثل انگلیسی، چینی یا عربی تایپ می‌کنند در دستگاه‌ها و پلتفرم‌های مختلف به شکل یکسان کد گذاری شده و به نمایش دربیایند. گوگل نیز بر این عقیده بود که ایموجی‌ها نیز باید از استاندارد مشابهی پیروی کنند. یونیکد بالاخره در سال 2010 این درخواست را قبول کرد و امروزه تمام گوشی‌ها و دستگاه‌های کامپیوتری از یک استاندارد یکسان برای نشان دادن ایموجی‌ها استفاده می‌کنند.

4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *