تمام حقوق مادی و معنوی این ابزار متعلق به فرازگر است.

ماشین حساب آنلاین

ماشین حساب ابزاری برای انجام محاسبات عددی است و می‌ تواند دارای انواع و کاربردهای مختلفی باشند، از نوع ساده آن که چهار عمل اصلی جمع، تفریق، ضرب و تقسیم انجام می‌دهد تا نوع پیچیده آن که می تواند به تعریف معادلات پیچیده پرداخت و نتیجه را حاصل کرد. ابزار ماشین حساب مهندسی آنلاین که در بالا در اختیار شما قرار گرفته می تواند توابع ریاضی متداولی را که جامعه مهندسی به آن نیاز دارد حل و پاسخ دهد.
ماشین حساب مهندسی آنلاین

توابع ریاضی در ماشین حساب مهندسی آنلاین

انواع متنوعی ازتوابع و عملیات های ریاضی و علمی در ماشین حساب آنلاین سایت وجود دارد که برای هر عدد مختلط و حقیقی و … باتوجه به نوع تابع و عملیات مورد نظر قابل استفاده می باشند و شامل موارد زیراست.

توابع مثلثاتی

توابع مثلثاتی (sin , cos , tan) و معکوس توابع مثلثاتی (asin , acos , atan) بین دامنه -1 و 1 می باشد و با معرفی درجه به تابع محاسبه می گردد.

قدرمطلق

جهت محاسبه قدرمطلق یک عبارت ازتابع ()abs استفاده می‌ شود. نماد عملگراین تابع بصورت | Z | در ماشین حساب مهندسی مشخص شده و در تعریف علمی، قدرمطلق هر عدد، مقدار مثبت آن عدد را برمی‌ گرداند.

توابع هذلولی

هایپربولیک (sinh , cosh , tanh) و معکوس توابع هذلولی (asin , acos , atan). دامنه تابع atanh درمجموعه اعداد حقیقی اعداد بین -1 و 1 می باشد.

جذر

جذر هر عدد همان ریشه دوم عدد می باشد که عملیات آن با عملگر رادیکال (√) مشخص گردیده است. این عملگر فقط بر روی اعداد مثبت عمل می کند. برای یافتن ریشه سوم از (√3) استفاده می گردد. البته استفاده ازتوان های کسری نیز روش متداول و معمولی جهت محاسبه ریشه n  ام هر عدد می باشد.

توان و لگاریتم

log , ln , x^y می باشند و دامنه تابع log , ln اعداد بزرگتر از صفر است.

فاکتوریل (!)

فاکتوریل (!) هر عدد طبیعی برابر است باحاصل‌ ضرب آن عدد درتمام اعداد طبیعی کوچک تر ازخودش است و نحوه نمایش فاکتوریل عددی مانند n بشکل !n است. همچنین، فاکتوریل صفر همیشه برابر با یک است. با ماشین حساب مهندسی آنلاین فاکتوریل برای هر عدد حقیقی مثبت نیز قابل محاسبه بوده و جهت محاسبه آن از تابع گاما استفاده شده است.
AC
(
)
CE
π
e
φ
τ
Inv
sin-1
cos-1
tan-1
log
ln
!
deg
^
7
8
9
÷
4
5
6
×
1
2
3
-
0
.
exp
+
Rnd
Ans
=
4.1/5 - (12 امتیاز)
2 thoughts on “ماشین حساب مهندسی آنلاین”
  1. سلام وقت بخیر ممنون از سایت خوبتون یه سوال چرا ماشین حساب عدد ۴,۹۸۴,۰۰۰ را در عدد ۲۵,۰۰۰ هزار ضرب میکنیم عدد نامشخص با حروف e خروجی میدهد متشکرم

    1. با عرض سلام و احترام
      برای نمایش اعداد با تعداد رقم‌های بالا، از نماد e در این اعداد برای مضرب ۱۰ به توان n استفاده می‌کنند.
      یعنی عدد xe+n برابر است با (x * (10 ^ n . به عنوان مثال عدد ۲e+3 برابر ۲۰۰۰ است، به این ترتیب که عدد ۲ را در مضرب ۱۰ به توان ۳ (یعنی عدد ۱۰۰۰) ضرب می کنیم.
      پیروز باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *