تمام حقوق مادی و معنوی این ابزار متعلق به فرازگر است.

محاسبه سن بصورت آنلاین

ابزار بالا این امکان را به شما می‌دهد که محاسبه سن دقیق خود را با جزئیات سال، ماه و روز انجام دهید. کافی است تاریخ شمسی تولد خود را وارد کنید و دکمه محاسبه را بزنید پس از کادری به شما نمایش داده خواهد شد که سن دقیق شما را نمایش می‌دهد. البته روش های دیگری نیز جهت تعیین و محاسبه سن انسان بکار برده می شود که شامل استفاده از اطلاعات زیستی فرد می‌باشد. سن محاسبه شده ازروشهای مبتنی براطلاعات زیستی را سن بیولوژیک می‌گویند. از آنج اکه سن بیولوژیکی بدن با سن تقویمی آن تفاوت دارد لذا انسان‌ها می‌توانند دارای سن بیولوژیکی کمتر یا بیشتری نسبت به سن شناسنامه ای خود باشند.

محاسبه سن به چه شکلی انجام می‌شود

محاسبه سن براساس سال، ماه و روز متداولترین نوع نمایش می‌باشد. در این ابزار سال‌های کبیسه و ماه‌های 30 و 31 روزه لحاظ گردیده است. در مواردیکه سن تعیین شده کمتراز یک سال باشد، سن براساس تعداد ماه و روز تعیین می‌گردد.

محاسبه براساس سن، ماه و روز:

به طور کلی در طی زندگی روزمره خود ما از این نوع محاسبه استفاده خواهیم کرد.

محاسبه براساس هفته:

این محاسبه برای سن نوزاد و کودک استفاده می شود

محاسبه براساس ماه:

به تعداد ماه های شمسی که از تاریخ تولد تا به امروز گذشته است اطلاق می شود.

محاسبه براساس روز:

هر 24 ساعت 1 روز محاسبه می شود و نشان دهنده تعداد شبانه روز عمر ماست.

روش تعیین سن غیر تقویمی

درشرایطی که افراد درخصوص سن تقویمی و شناسنامه ای خود ابهاماتی دارند و مدعی هستندکه سن واقعی آنها کمتر یا بیشتراز سن تقویمی آنهاست و تاریخ تولد ثبت شده درشناسنامه صحیح نیست ، میتوانند بادردست داشتن معرفی نامه مراجع قضایی یا ثبت احوال و همراه داشتن سایر مدارک مورد نیاز نسبت به تشکیل پرونده تعیین سن درسازمان پزشکی قانونی اقدام نمایند.

پس ازتشکیل پرونده ، متقاضی مورد معاینه ظاهری، مشاوره دندانپزشکی و رادیولوژی قرار میگیرد. معاینات ظاهری شامل بررسی مدارک تحصیلی و هویتی فرد و پدر و مادرش ، وضعیت موها و چین و چروک صورت ، معاینه چشم و … است. مشاوره دندانپزشکی نیز جهت تعیین سن دندانی و مشاوره رادیولوژی برای مشخص نمودن سن استخوانی انجام میگیرد. (البته درافراد با سن شناسنامه ای بالای 21 سال مشاوره رادیولوژی انجام نمیگیرد)



4/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *