محاسبه کمیسیون املاک آنلاین

تمام حقوق مادی و معنوی این ابزار متعلق به فرازگر است.

محاسبه کمیسیون املاک

با استفاده از این ابزار شما می‌توانید به آسانی محاسبه کمیسیون املاک را بصورت آنلاین انجام دهید. از انجایی که بسیاری از افراد با نحوه محاسبه حق الزحمه بنگاه معاملات املاک آشنایی ندارند می‌توانند از این ابزار بهره ببرند. لازم به ذکر است هر ساله از طرف اتحادیه مشاورین املاک شهرستان‌ها تعرفه حق کمیسیون املاک ابلاغ می شود که می‌توانید به سایت اتحادیه شهر خود مراجعه کرده و مطالعه کنید.

محاسبه آنلاین کمسیون املاک

محاسبه کمیسیون املاک برای خرید و فروش ملک

مشاورین املاک تا سقف پانصد میلیون تومان، نیم درصد از مبلغ معامله را از هر طرف دریافت می‌کنند و برای املاکی با ارزش بیشتر از پانصد میلیون تومان نیز ۰٫۲۵ درصد از مازاد ۵۰۰ میلیون تومان به مبلغ افزوده می‌شود، همچنین ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده نیز به آن اضافه خواهد شد. این اعداد مربوط به شهر تهران است و برای شهرهای دیگر می‌تواند کمی متفاوت باشد. لازم به ذکر است این مبلغ از هر دوطرف معامله دریافت خواهد شد یعنی ۰٫۵ درصد ارزش ملک از فروشنده و ۰٫۵ درصد هم از خریدار ملک مربوطه دریافت می‌شود.

برای مثال در خرید خانه‌ای به مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان، ۰٫۵ درصد از ۵۰۰ میلیون تومان، به اضافه‌ ۰٫۲۵ از ۱۰۰ میلیون تومان، حق کمیسیون مشاور املاک است که به این مقدار نیز، ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده اضافه می‌شود.

یعنی:

  • (۵۰۰ میلیون * ۰٫۵ درصد) + (۱۰۰ میلیون باقی مانده از ۶۰۰ میلیون * ۰٫۲۵ درصد) : در واقع (برای ۶۰۰ میلیون) یک واحد ۵۰۰ میلیونی در نظر می‌گیریم و یک واحد ۱۰۰ میلیونی.
  • عدد به دست آمده را در ۹ درصد مالیات ضرب می‌کنیم.
  • حالا ۲ عدد به دست آمده را با هم جمع می‌کنیم. این مبلغ باید از هر دو طرفین قرارداد به عنوان کمیسیون اخذ شود.

محاسبه کمیسیون املاک برای رهن و اجاره

مبلغ کمیسیون در معاملات رهن کامل براساس مبلغ بدست آمده از تبدیل رهن به اجاره محاسبه می‌شود به طوری که به ازای هر یک میلیون تومان رهن، ۳۰ هزار تومان اجاره در نظر گرفته می‌شود و بر اساس مبلغ بدست آمده ۲۵ درصد به عنوان حق کمیسیون از طرفین دریافت می‌شود، علاوه بر این مبلغ ۹ درصد مالیات نیز برای معامله‌ مربوطه در نظر گرفته می‌شود.

برای مثال اگر شما 20 میلیون تومان رهن و 1 میلیون تومان اجاره در نظر گرفته باشید محاسبه کیمسیون املاک برای هر یک از طرفین به این شکل محاسبه می‌شود:

  • تبدیل رهن به اجاره : (تومان  ۶۰۰,۰۰۰ = ۳۰,۰۰۰ * ۲۰)
  • جمع رهن تبدیل شده با اجاره بها: (تومان  ۱,۶۰۰,۰۰۰ = ۶۰۰,۰۰۰ + ۱,۰۰۰,۰۰۰)
  • عدد به دست آمده ضربدر ۲۵ درصد: (تومان   ۴۰۰,۰۰۰ = ۰٫۲۵  * ۱,۶۰۰,۰۰۰)
  • حق کمیسیون ضربدر ۹ درصد مالیات: (تومان   ۳۶,۰۰۰ = ۰٫۰۹ * ۴۰۰,۰۰۰)
  • جمع حق کمیسیون با مالیات: (تومان   ۴۳۶,۰۰۰ = ۳۶,۰۰۰ + ۴۰۰,۰۰۰)
  • سهم پرداختی هر یک از طرفین قرارداد به بنگاه املاک: ( تومان    ۴۳۶,۰۰۰)

کمیسیون طبق تعرفه اتحادیه
(به ازای هر طرف معامله)

4.2/5 - (8 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *