تمام حقوق مادی و معنوی این ابزار متعلق به فرازگر است.

تبدیل اکسل به JSON

مقدمه‌ای بر اکسل

پرینت در اکسل

نرم افزار اکسل یک برنامه صفحه گسترده است. یک صفحه گسترده، یک جدول بزرگ با سطرها و ستون‌های فراوان می‌باشد که اطلاعات، در داخل خانه‌های این جدول وارد می‌شوند. اطلاعاتی که در داخل این جدول بزرگ تایپ می‌شوند، قابلیت این را دارند که روی آنها عملیات مختلفی صورت گیرد، ضمن اینکه خود خانه‌های جدول نیز چه از نظر ظاهری و چه از نظر محتویات، قابلیت تغییرات متنوعی را دارا می‌باشند. برای در اختیار داشتن محیط صفحه گسترده برنامه‌هایی طراحی شدند که اولین آنها VisiCalc بود که در سال 1978 به بازار عرضه شد. پس از آن نرم‌افزار لوتوس در سال 1983 و سپس کواتروپرو و اکسل در سال 1987 به عنوان یک نرم‌افزار صفحه گسترده تولید شدند.

قدرت شرکت مایکروسافت و همه گیر شدن محصولات این شرکت و همچنین راحتی کار با آنها سبب شد که اکسل از سایر محصولات پیشی بگیرد و بیشترین مخاطب را در بین کاربران داشته باشد، تا جایی که می‌توان سایر برنامه‌ها را از دور خارج شده محسوب کرد. در حال حاضر نرم‌افزار Excel به عنوان یک برنامه از سری برنامه‌های Office می‌باشد، که جهت کار با صفحات گسترده عرضه گردیده است.

مقدمه‌ای بر JSON

معرفی JSON

JSON که مخفف JavaScript Object Notation (نشانه گذاری شی جاوا اسکریپت) می‌باشد یک قالب یا فرمت برای ذخیره سازی و انتقال داده از سرویس دهنده (Server) به صفحه‌ی وب (Web Page) می باشد. JSON که از زبان اسکریپت نویسی جاوا اسکریپت در نشان دادن ساختمان داده‌های ساده و آرایه‌های انجمنی (Associative Array) مشتق شده است یک استاندارد Open Source سبک برای انتقال داده‌ها است به ترتیبی که برای انسان نیز قابل خواندن باشد.

JSON یک فرمت تبادل داده‌ی Lightweight (کم حجم) است از جاوا اسکریپت برگرفته شده است و کاملا از زبان مستقل می‌باشد. این سیستم خود‌تعریف که خودش ساختار و اشیای آن را تعریف می‌کند Syntax خود را از زبان برنامه‌نویسی جاوا اسکریپت مشتق شده گرفته است، اما قالب (فرمت) آن فقط مبتنی بر متن است. کد لازم برای خواندن و ساخت داده‌های JSON می‌تواند در هر زبان برنامه نویسی نوشته شود.

ابزار تبدیل اکسل به JSON

ابزار آنلاین بالا به راحتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن داده‌های اکسل شما را به کدهای JSON تبدیل می‌کند. فقط کافی است داده‌های جداول اکسل مورد نظر را در باکس بالا وارد کنید تا به راحتی و در کوتاه‌ترین زمان دستورات JSON در انتهای ابزار ایجاد شود.

 

تبدیل جدول اکسل به JSON




نتیجه
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *