ساعت کشورها آنلاین و اختلاف ساعت آن با ایران

تمام حقوق مادی و معنوی این ابزار متعلق به فرازگر است.

اختلاف ساعت کشورها با ایران

برای سفر به تمام نقاط دنیا از ایران یا ارتباط و تماس با کشورهای مختلف باید بدانید که در کشور مورد نظرتان اکنون چه ساعتی است. اختلاف ساعت بر روی زمین و در بین کشورهای مختلف به دلیل موقعیت جغرافیایی و طلوع و غروب خورشید و حرکت چرخشی زمین به دور خود و همچنین به دور خورشید، ایجاد می شود. اختلاف ساعت ایران با کشورهای مختلف دائم در حال تغییر است چرا که در میان کشورهای مختلف تاریخ اعمال ساعت فصلی متفاوت می باشد. با استفاده از ابزار آنلاین ساعت کشورها بالا می توانید به اختلاف ساعت ایران با کشورهای مختلف پی برده و ساعت آن کشور را محاسبه کنید. کافیست در نام شهر مورد نظر خود در کادر بالای جدول جست و جو کنید.

ساعت-کشورها

ساعت جهانی UTC چیست و اختلاف ساعت آن با ایرن چقدر است؟

  • این ساعت جهانی با پیشنهاد اتحادیه بین المللی مخابرات تعریف شده و دقیق ترین ساعت روی زمین است.
  • ساعت جهانی به طور متوسط با ساعت گرینویچ حدود ۰٫۹ ثانیه اختلاف دارد.
  • این میزان کم اختلاف را عموماً در کاربردهای عمومی نادیده می گیرند.
  • ساعت جهانی و ساعت گرینویچ با ساعت فصلی متفاوت بوده و از آن پیروی نمی کنند.
  • اختلاف ساعت کشورها با ساعت جهانی یک معیار مهم برای محاسبه زمان زنده در شهرهای مختلف دنیا است.
  • به زودی ابزار آنلاین تقویم شمسی به فزارگر نیز اضافه می‌شود.

ساعت در کشورهای چند زمانه مانند آمریکا و کانادا

در کشورهای آمریکا، کانادا، استرالیا، روسیه، برزیل، مکزیک، قزاقستان و اندونزی که در طول جغرافیایی وسیعی قرار دارند دارای چند منطقه زمانی رسمی در اقلیم خود می باشند. مثلا ایالات متحده آمریکا منطقه زمانی، روسیه منطقه زمانی و کانادا 6 منطقه زمانی را در بر گرفته اند. بنابراین ساعت شهرهای مختلف در کشورهای چند زمانه ممکن است باهم متفاوت باشند.

در آمریکا ایالت‌هایی وجود دارند که در تمام شهرها و مناطق آن ایالت، یک زمان رسمی برقرار است و درمقابل ایالت‌هایی نیز وجود دارند که در دو منطقه زمانی قرار گرفته اند. مثلا تمام شهرهای ایالت کالیفرنیا از یک ساعت رسمی پیروی میکنند درحالیکه ایالت تگزاس در دو منطقه زمانی جای گرفته است.

 


4.2/5 - (21 امتیاز)
7 thoughts on “ساعت کشورها آنلاین و اختلاف ساعت آن با ایران”
  1. ضمن تشکر
    در صورت امکان انتخاب چند ساعت به انتخاب فرد مثلا ( بغداد،استانبول،پکن،کالیفرنیاو..) را در بکگراند صفحه مانیتور یا گوشی با انواع ساعت مثل عقربه ای ودیجیتال فراهم نمائید تا برای استفاده لحظه ای وبهینه فعالان بازارهای مالی موثرتر وکاربردی باشد متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *