تبدیل واحد گشتاور آنلاین

ابزار تبدیل واحد گشتاور آنلاین به راحتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن مقدار گشتاور نیرو مورد نظر شما به واحدهای مختلف تبدیل می‌کند. در صورت مشاهده هر گونه مشکل و مغایرت با استانداردهای علمی لطفا در همین صفحه نظر خود را بیان کنید تا اصلاحات لازم انجام شود.


  1. لطفا زبان رایانه خود را روی انگلیسی قرار دهید.
  2. ابزار زیر برای تبدیل واحدهای مختلف گشتاور نیرو به یکدیگر می‌باشد.
تبدیل ابزار


تمام حقوق مادی و معنوی این ابزار متعلق به فرازگر است.

تعریف تبدیل واحد گشتاور آنلاین

گشتاور

به اثر چرخشی نیرو، حول یک نقطه معین گشتاور می‌گویند. عمل یک تسمه بر روی پولی که باعث چرخیدن آن می‌شود گشتاور است. همچنین اگریک گچ تحریر را از دو انتها بگیرید و دستانتان را در دو جهت مخالف بپیچانید، گشتاوری به وجود می‌آید که باعث چرخیدن و احتمالاً شکستن گچ می‌شود.

به تعریف دیگر گشتاور کمیتی است برداری که تمایل به چرخاندن جسم حول نقطه یا محوری خاص را دارد. گشتاور با توجه به جهت چرخشی که ایجاد می‌کند می‌تواند به صورت ساعتگرد و یا پادساعتگرد تعریف شود به طور قرار دادی گشتار پادساعتگرد را مثبت و گشتاور ساعتگرد را منفی اختیار می‌کنیم. یکای گشتاور در دستگاه SI، نیوتن متر (N.m) می‌باشد.

گشتاور یک نیرو حول نقطه‌ای خاص

برای محاسبه اندازه گشتاور یک نیرو حول یک نقطه، اندازه بردار نیرو را در حداقل فاصله نقطه مورد نظر تا امتداد بردار نیرو ضرب می‌کنیم. برای تشخیص جهت بردار گشتاور می‌توان از قانون دست راست کمک گرفت.

دراین حالت ابتدا تشخیص می‌دهیم که گشتاور ساعتگرد است یا پاد ساعتگرد، آنگاه دست راست را به گونه‌ای قرار می‌دهیم که چهار انگشت در جهت چرخش گشتاور باشد در این حالت انگشت شصت نشان دهنده جهت بردار گشتاور خواهد بود.

معرفی ابزارهای تبدیل واحد فرازگر

یکی از بخش های مهم ابزارهای سایت فرازگر دسته ابزارهای تبدیل واحد است که تا کنون بیش از 20 ابزار تبدیل واحد در زمینه های گوناگون را پوشش داده است که از جمله می توان به ابزارهای تبدیل واحد الکتریسیته، تبدیل واحد نیرو، تبدیل واحد سرعت و تبدیل واحد انرژی را نام برد. در ادامه بیشنهاد می‌گردد از این ابزارهای تبدیل فوق العاده دیدن فرمایید و ما را به دیگر دوستان و همکاران خود معرفی کنید.

 

4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *