تمام حقوق مادی و معنوی این ابزار متعلق به فرازگر است.

محاسبه درصد آنلاین

مقدمه

تغییر درصد

مفهوم درصد و محاسبات با آن در زندگی بسیار به‌کار می‌رود. در علم احتمال مقدار یک احتمال یا نتایج به‌صورت درصد نیز بیان می‌شود. ارائه آمارهای اقتصادی از رشد یا کاهش یک مقدار یا شاخص‌های اقتصادی معمولاً با درصد بیان می‌شود. در اکثر فروشگاه‌هایی که در ایامی خاص اجناس خود را با تخفیف عرضه می‌کنند، مقدار تخفیف با درصد بیان می‌شود.این قبیل کاربردها باعث شده است که اکثر مردم درکی از مفهوم درصد داشته باشند. در زبان محاوره‌ای وقتی اشاره به قطعیت اتفاقی داریم از اصطلاح 100 درصد استفاده می‌کنیم و وقتی به عدم انجام یک اتفاق یقین داریم احتمال انجام آن اتفاق را با صفر درصد بیان می‌کنیم.

در ریاضیات، یک درصد معادل یک صدم هر چیزی است. و با علامت، «٪» مشخص می‌شود. برای مثال، ۴۵٪ یا ٪۴۵ (بخوانید چهل و پنج درصد) برابر ۴۵/۱۰۰ یا ۰٫۴۵ است. در اسناد برای جلوگیری از خطا به صورت ٪۴۵ نوشته می‌شود، به دلیل این که در فارسی از علامت/ برای اعداد اعشاری نیز ممکن است استفاده شود و ممکن است ۴۵٪ با ۴۵./. مخصوص در دست نوشته‌ها اشتباه شود و اشکال ایجاد کند. این واحد در ریاضیات بدون بعد است و کاربرد آن در بیان سوددهی یا میزان تغییرات واحد (مخصوصا اقتصادی) است.

ابزار محاسبه درصد و تغییر درصد

ابزار آنلاین بالا به راحتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انواع درصدها و تغییر درصد مورد نظر شما را محاسبه می‌کند. آیا تا‌کنون به این مسئله فکر کرده اید که یک نفر در بازار سهام، چگونه تصمیم‌گیری می‌کند؟ افرادی که در این حوزه فعالیت دارند، باید بتوانند درصد تغییر قیمت سهام مختلف را با هم مقایسه کنند. در بسیاری از گزارش‌های دولتی، تغییرات در سال های مختلف را با درصد تغییر بیان می‌کنند. فعالیت زیر در درک این مفهوم به شما کمک می‌‌کند.

 

5/5 - (3 امتیاز)
One thought on “محاسبه درصد آنلاین”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *